تمدید موندگاری

یک وبلاگ خوب درباره قدیم مطالب خیلی خیلی قدیمی و جالب رو میتونی از وبلاگ ما بخونی

تمدید موندگاری

یک وبلاگ خوب درباره قدیم مطالب خیلی خیلی قدیمی و جالب رو میتونی از وبلاگ ما بخونی

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

پس از صعود چشمگیر گیم‌ استاپ و دوج‌ کوین، پروژه‌ های رمزنگاری شده جدیدتر نیز به فکر تسلط بر این عرصه افتادند. ارز دیجیتال شیبا یکی از همین دارایی‌ های رمزنگاری شده است که نام آن برگرفته از سگ نماد دوج‌ کوین است و به قاتل دوج‌ کوین معروف شده است. اما آیا شیبا یک پروژه قانونی است یا فقط یک آلت کوین ساده که برای بهره‌ برداری از ترند ها و سرمایه‌ گذاران بی اطلاع طراحی شده؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید اطلاعات بیشتری در مورد شیبا و طرز کار آن به دست آوریم.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

شیبا یک توکن ERC-20 است که توسط فردی ناشناس به نام ریوشی در بلاکچین اتریوم ایجاد شده است. بر اساس آنچه در وب سایت شیبا نوشته شده، این سکه یک توکن غیر متمرکز و در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم پر جنب و جوش است.

ارز دیجیتال شیبا چیست ارز دیجیتال 

"رمز ارز شیبا، آزمایشی است در مورد ساختار جامعه غیر متمرکز خودجوش. شیبا اولین توکن ماست و به کاربران اجازه می‌دهد چندین میلیار یا حتی تریلیون سکه در اختیار داشته باشند. ارزش این تو کن ERC-20 که قاتل دوج‌ کوین لقب گرفته، ممکن است کمتر از یک پنی باقی بماند، اما در مدت زمان کوتا هی از دوج‌ کوین پیشی بگیرد."

بر اساس آنچه در اوراق سفید ارز دیجیتال شیبا آمده، هدف از طراحی آن، خلق اکوسیستمی شامل سه توکن مختلف با عرضه متفاوت است.

شیبا ارز اصلی این اکوسیستم با حداکثر عرضه یک کوادریلیون است. لیش، دومین توکن طراحی شده است و موجودی آن، 107،646 توکن است و سومین توکن، بون با عرضه 250 میلیون توکن است.

تیم خالقان این توکن‌ها همچنین یک مبادله غیر متمرکز به نام شیبا سواپ ایجاد کرده‌اند که به کاربران اجازه می‌ دهد سکه‌ های شیبا را "کسب" (ارائه نقدینگی)، "ذخیره" (سکه‌های سهام)، "واکشی" (بازیابی توکن‌ها از یونیسواپ یا سوشی‌سواپ)  و مبادله کنند. این مبادله مشابه سایر موارد موجود در شبکه اتریوم، مانند سوشی‌سواپ و یونیسواپ است.

خالق شیبا

هویت بنیانگذار و خالق ارز دیجیتال شیبا مسئله‌ای است که طی 10 ماه گذشته در گروه‌ها و انجمن‌های مختلف Reddit مورد بحث قرار گرفته است.

خالق این رمز ارز با نام ریوشی شناخته می‌شود، اما جز این اطلاعات کمی در مورد بنیانگذار مرموز شیبا وجود دارد. درست مثل ساتوشی ناکوموتو خالق بیتکوین که او هم ناشناس است.

توکن شیبا اولین بار در آگوست 2020 به عنوان یک رمز ارز غیر متمرکز ایجاد شد. پس از آن، ریوشی 50 درصد از کل ذخایر شیبا را برای بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین فرستاد. بوترین از آن زمان به بعد، مجموعه‌ای از سکه‌ های شیبا و دیگر سکه‌های خود را به خیریه اهدا کرده است.

ریوشی خالق یکی دیگر از رمز ارزهای اکوسیستم شیبا به نام لیش نیز هست.

هویت ریوشی تا ژوئن 2021 مخفی مانده و احتمالا مخفی خواهد ماند.

دریافت ارز دیجیتال شیبا از طریق ماینینگ

دریافت ارز دیجیتال شیبا از طریق ماینینگ دریافت ارز 

خبر بد برای علاقه‌مندان به استخراج رمز ارزها این است که شیبا را نمی‌توان از طریق استخراج یا ماینینگ به دست آورد. تنها راه کسب و ذخیره شیبا از طریق معامله در یونیسواپ است. اگر به استخراج رمز ارزها علاقه دارید، بهتر است ارز دیگری را انتخاب کنید که با اهداف شما تطبیق داشته باشد.

تفاوت شیبا و دوج‌کوین

رمز ارزهای سگ-نماد طی یکسال اخیر گسترش پیدا کرده‌اند و فرهنگ نماد گرایی و توئیت‌های ایلان ماسک به سهولت انجام این امر، بسیار کمک کردند. اما تفاوت شیبا با رمز ارز نمادین اولیه یعنی دوج‌کوین چیست؟

دوج‌ کوین

دوج‌ کوین با استفاده از کد های یکی از شاخه‌های بیتکوین، یعنی لایتکوین خلق شد. به این معنا که دوج‌کوین نیز از مکانیسم اثبات کار بهره می‌برد. هرچند، برخلاف لایتکوین، دوج‌ کوین از عرضه حد اکثری برخوردار نبود. بلوک‌ های دوج‌ کوینی هر دقیقه تولید می‌شوند و ده هزار دوج‌ کوین جدید به ماینرها پاداش داده می‌ شود. به این معنا که روزانه 14.4 میلیون دوج‌ کوین جدید تولید می‌شود.

منبع : https://bitmino.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%b4%db%8c%d8%a8%d8%a7/