تمدید موندگاری

یک وبلاگ خوب درباره قدیم مطالب خیلی خیلی قدیمی و جالب رو میتونی از وبلاگ ما بخونی

تمدید موندگاری

یک وبلاگ خوب درباره قدیم مطالب خیلی خیلی قدیمی و جالب رو میتونی از وبلاگ ما بخونی

بلاک چین به نوعی یک پایگاه داده توزیع شده است که بین شبکه‌ های کامپیوتری به اشتراک گذاشته می‌ شود. به عنوان یک پایگاه داده، یک بلاک چین اطلاعات را به صورت الکترونیکی در قالب فایل‌های دیجیتال رمز نگاری شده ذخیره می‌کند. بلاک چین‌ها بیشتر به خاطر نقش حیاتی خود در سیستم‌ های ارز های دیجیتال، مانند بیت کوین، برای حفظ غیر متمرکز بودن تراکنش‌ ها شناخته می‌ شوند. نوآوری بلاک چین به این صورت است که امنیت تراکنش‌ ها و اطلاعات جابه جا شده‌ را تضمین می‌ کنند و بدون نیاز به شخص ثالث مانند یک دولت یا یک بانک، قابل اعتماد هستند.

تفاوت بلاک چین با دیتابیس معمولی

یکی از تفاوت‌ های کلیدی بین یک پایگاه داده معمولی و یک بلاک چین، نحوه ساختار داده‌ ها است. یک بلاک چین اطلاعات را با هم در گروه‌ هایی به نام بلوک جمع آوری می‌ کند که مجموعه‌ ای از اطلاعات را در خود نگه می‌دارد. بلوک‌ها دارای ظرفیت‌های ذخیره‌ سازی خاصی هستند و هنگامی که پر می‌ شوند، بسته می‌ شوند و به بلوک پر شده قبلی متصل می‌ شوند و زنجیره‌ ای از داده‌ ها را تشکیل می‌ دهند که به نام زنجیره بلوکی شناخته می‌ شود. تمام اطلاعات جدیدی که به دنبال آن بلوک تازه اضافه شده است در یک بلوک تازه تشکیل شده کامپایل می‌ شود که پس از پر شدن نیز به زنجیره اضافه میشود.
 

یک پایگاه داده معمولاً داده‌ های خود را در جداول ساختار می‌ دهد، در حالی که یک بلاک چین، همانطور که از نامش پیداست، داده‌های خود را به تکه‌هایی (بلوک‌ هایی) که در کنار هم قرار گرفته‌ اند ساختار می‌ دهد. این ساختار داده به طور ذاتی یک خط زمانی برگشت ناپذیر از داده‌ها را زمانی که به صورت غیرمتمرکز پیاده سازی می‌ شوند ایجاد می‌ کند. هنگامی که یک بلوک حافظه‌ اش پر می‌شود، در زنجیره قرار می‌گیرد و بخشی از این خط اطلاعات می‌شود.

بلاک چین چیست و نکاتی مهم در مورد آن

بلاک چین نوعی پایگاه داده مشترک است که با یک پایگاه داده معمولی در نحوه ذخیره اطلاعات متفاوت است. بلاک چین داده‌ها را در بلوک‌ هایی ذخیره می‌کند و سپس از طریق رمزنگاری آنها را به یکدیگر مرتبط می‌ کند.

با ورود داده‌ های جدید، آنها وارد یک بلوک دیگر می‌ شوند. هنگامی که بلوک با داده‌ های ورودی پر شد، به بلوک قبلی زنجیر پیوند می‌ خورد، که باعث می‌ شود داده‌ها به ترتیب زمانی به هم متصل شوند.

انواع مختلفی از اطلاعات را می‌توان در یک بلاک چین ذخیره کرد، اما رایج ترین استفاده تا کنون به عنوان یک پایه برای تراکنش‌ ها بوده است.

در مورد بیت‌کوین، بلاک چین به ‌صورت غیر متمرکز استفاده می‌ شود تا هیچ فرد یا گروهی کنترل آن را نداشته باشند، در واقع به نوعی همه کاربران به طور جمعی کنترل تراکنش‌ ها را در دست دارند.

بلاک چین‌ های غیر متمرکز، تغییر ناپذیر هستند، به این معنی که وقتی داده‌ های وارد یک بلوک می‌ شوند، برگشت آن ‌ها امکان ناپذیر است. در ارز دیجیتال بیت کوین، این به این معنی است که تراکنش‌ ها به طور دائم ثبت می‌ شوند و برای همه قابل مشاهده هستند.

بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟

هدف بلاک چین این است که اجازه دهد اطلاعات دیجیتال ثبت و توزیع شود، اما امکان ویرایش آن وجود نداشته باشد. به این ترتیب، بلاک چین پایه و اساس غیرقابل تغییر برای سوابق تراکنش‌ها است. زیرا نمی‌ توان آنها را تغییر داد، حذف کرد و یا از بین برد. به همین دلیل است که بلاک چین‌ها به عنوان فناوری توزیع شده (DLT) نیز شناخته می‌شوند.

  • amir barmaj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی