تمدید موندگاری

یک وبلاگ خوب درباره قدیم مطالب خیلی خیلی قدیمی و جالب رو میتونی از وبلاگ ما بخونی

تمدید موندگاری

یک وبلاگ خوب درباره قدیم مطالب خیلی خیلی قدیمی و جالب رو میتونی از وبلاگ ما بخونی

به طور قطع نمی‌توان منکر تأثیر مستقیم فیلم و سریال در زندگی و رفتار خود شویم. پس چه خوب است انیمیشن دخترانه یا پسرانه مناسبی برای فرزندمان در نظر بگیریم تا بتوانیم تاثیر مثبتی در رفتار آن‌ها داشته باشیم؛ البته اگر شما از آن دسته‌ای هستید که تصور می‌کنید انیمیشن‌ها فقط برای کودکان هستند، سخت در اشتباهید. جدا از اینکه برخی انیمیشن‌ها صرفاً مخصوص بزرگسالان هستند، رسالت فیلم‌ها سرگرم کردن ماست. پس فرقی نمی‌کند اگر با بازیگر واقعی روبه‌رو باشیم یا شخصیت انیمیشنی و تخیلی.

 در اینجا می‌خواهیم به طور مخصوص روی معرفی انیمیشن دخترانه تمرکز کرده و بهترین آن‌ها را معرفی کنیم. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، فیلم‌ها می‌توانند تأثیر زیادی روی ما داشته باشند. در گذشته، باید زمان بیشتری برای پیدا کردن انیمیشن دخترانه با محتوایی خوب و مناسب برای دختران کودک و نوجوان خود صرف می‌کردیم. دلیل این موضوع به این خاطر بود که در اکثر انیمیشن‌های دخترانه، شخصیت اصلی همیشه متکی بر مرد کنارش بوده است؛ یا اینکه حتی در بهترین کارتون‌های دخترانه، بیشتر روی ظاهر شخصیت اصلی مؤنث توجه می‌شد نه روی رفتار و شخصیت او. از سابقه‌داران چنین انیمیشن‌هایی، می‌توان از کمپانی بزرگ والت دیزنی نام برد. هرچند این موضوع رفته‌رفته رو به بهبود است و در حال حاضر می‌توانید تعداد زیادی انیمیشن دخترانه بسیار عالی تماشا کنید. 

ما در این مقاله نیز به کمک شما شتافته و برترین کارتون‌ های دخترانه را که می‌توانند امیدبخش و تأثیرگذار باشند، معرفی می‌کنیم. لطفاً تا انتهای این مقاله با تایم سیتی همراه باشید و ما را از نظرات ارزشمند خود غافل نکنید.

معرفی بهترین کارتون‌ های دخترانه

همان‌طور که در بالا گفتیم، قصد داریم چندین انیمیشن دخترانه معرفی کنیم که قهرمان آن‌ها دخترانی جسور و شجاع هستند. برخلاف کارتون‌هایی همچون سفید برفی که حتی اسم آن برگرفته از ویژگی ظاهری اوست، ما به دنبال برترین انیمیشن دخترانه با موضوعی عالی بوده‌ایم. در صورتی که صرفاً به دنبال انیمیشن دخترانه که به سلیقه فرزندانتان بخورد می‌گردید، می‌توانید سری به مقاله بهترین انیمیشن‌های باربی نیز بزنید. در ادامه، با لیست بهترین انیمیشن دخترانه روبه‌رو شده و  پیشنهاد می‌شود کارتون‌هایی که ندیده اید را به لیست تماشای خود اضافه کنید.


انیمیشن brave

انیمیشن دخترانه دلیر – Brave

  • سال انتشار: ژوئن 2012
  • امتیاز IMDB: هفت و یک از 10 (7.1/10)
  • امتیاز Rotten Tomatoes: هفتادو نه درصد
  • کارگردان: برندا چپمن (Brenda Chapman)، مارک اندروز (Mark Andrews)
  • صداگذاران: کلی مک‌دونالد، رابی کولترین، اما تامپسون، کوین مک کید

به احتمال زیاد نام این انیمیشن را در اکثر لیست‌های بهترین انیمیشن دخترانه خواهید دید. این موضوع کاملاً منطقی است؛ چرا که همان‌طور که از نام این کارتون برمی‌آید، با کاراکتری شجاع روبه‌رو هستیم. پرنسس این انیمیشن از ظاهر گرفته تا شخصیت، زمین تا آسمان با پرنسس‌هایی که در اکثر کارتون‌های پرنسسی می‌بینید، تفاوت دارد. 

پرنسس مریدا دارای شخصیتی مستقل بوده و به طور واضح می‌داند خواسته‌اش چیست؛ در نتیجه می‌تواند منبع ایده‌آلی برای الگو گرفتن دختران ما باشد. داستان انیمیشن دلیر، با جدال پرنسس مریدا در رابطه با ازدواج خود شروع می‌شود. در ادامه هنگامی‌که مادر او دچار طلسمی می‌شود، مریدا باید به درون و ذات خود دقت نموده و راه نجات سرزمینشان را پیدا کند. 

نکته مهمی که در رابطه با این انیمیشن وجود دارد این است که کلیشه‌های ازدواج و همچنین روشی که پرنسس‌ها باید رفتار کنند، شکسته شده است. در همین راستا پیام مهمی دریافت می‌کنیم که زن و مرد در بحث ازدواج به یک اندازه حق‌وحقوق دارند. این نکته را نیز باید خاطرنشان کنیم که انیمیشن دلیر، اولین انیمیشن استودیو پیکسار با قهرمان مؤنث است. همچنین کاراکتر مریدا، اولین پرنسس دیزنی است که توسط استودیو پیکسار طراحی و تولید شده است. این فیلم به استیو جابز تقدیم شده است؛ چرا که او پیش از انتشار انیمیشن دلیر، از دنیا رفت.

  • amir barmaj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی