تمدید موندگاری

یک وبلاگ خوب درباره قدیم مطالب خیلی خیلی قدیمی و جالب رو میتونی از وبلاگ ما بخونی

تمدید موندگاری

یک وبلاگ خوب درباره قدیم مطالب خیلی خیلی قدیمی و جالب رو میتونی از وبلاگ ما بخونی

بهترین بازی های انیمه ای اندورید و آیفون که اوتاکوها نباید از دست بدهند
بهترین فیلم و سریال های جون جی هیون (10 مورد) + معرفی کامل
بهترین بازی‌ های آیفون [معرفی برترین بازی های ios]
انیمه چیست و قبل از تماشای انیمه چه باید بدانیم؟
https://timecity.ir/anime

 

اگر در این صفحه قرار دارید، احتمالاً قرار است به‌تازگی به دنیای انیمه وارد شوید. خوشحالیم که می‌خواهید با ما همراه شده و به نکاتی مربوط به این دنیای گسترده، واقف شوید. برخی از افراد بدون اینکه بدانند انیمه چیست، آن را تماشا می‌کنند. انیمه‌هایی مانند فوتبالیست‌ها و پوکمون از این دسته بوده و طرف‌داران زیادی دارند؛ با اینکه فرد تماشاکننده معمولاً نمی‌داند در حال تماشای چیزی به نام «انیمه» است. بدیهی است که این موضوع مشکلی ندارد؛ ولی در صورتی ‌که بدانید انیمه چیست و با تاریخچه آن آشنا شوید، با دید بهتری می‌توانید به تماشای آن بپردازید. 

از طرفی ممکن است دنیای انیمه برای تازه‌واردان مقداری عجیب و دلهره‌آور باشد. اگر از این دسته از افراد هستید، مطالعه راهنمای تماشای انیمه برای شما الزامی است تا بدانید انیمه چیست و دیگر حس منفی‌ نسبت به آن نداشته باشید.

انیمه‌ها در سال‌های اخیر رشد صعودی داشته و راه زیادی را از ژاپن به کل جهان سفر کرده و حالا طرف‌داران بی‌شماری دارند. ما با هدف آشنا کردن شما با جهان گسترده انیمه و پاسخ دادن به برخی از سوال‌های احتمالی‌تان، این مقاله را گردآوری کرده‌ایم. اگر نکته‌ای در رابطه با انیمه‌ها می‌دانید که در این مطلب آورده نشده است، لطفاً آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

انیمه چیست و چه ربطی به مانگا و لایت ناول دارد؟

نام انیمه از تلفظ کلمه انیمیشن به ژاپنی، یعنی «animēshon» آمده است. در واقع انیمه، انیمیشنی است که از ژاپن پدید آمده؛ اما در خارج از ژاپن به‌عنوان چیزی بیشتر از یک انیمیشن شناخته می‌شود. در سراسر جهان به خصوص جهان غرب، سبک انیمه‌ها آن‌قدر خاص و منحصربه‌فرد است که ژانر کاملاً متفاوتی در زیرمجموعه محتوای انیمیشنی به حساب می‌آیند. 

در اصل اکثر انیمه‌ها بر اساس مانگا مرتبط تولید می‌شوند؛ اما رفته‌رفته تعداد انیمه‌هایی که اقتباسی از مانگا نیستند و اصل داستان منحصر به خودشان است، در حال افزایش است. اگر برایتان سوال شده مانگا چیست، پاسخ شما را خواهیم داد. مانگا رمان‌های گرافیکی یا همان کمیک ژاپنی هستند که همچون انیمه‌های ژاپنی سبک بسیار به‌خصوصی داشته و نمی‌توان آن‌ها را با کمیک‌های غربی در یک دسته قرار داد. 

از طرفی شمار انیمه‌هایی که بر اساس لایت ناول‌ها (light novel) تولید می‌شوند نیز با گذشت زمان بیشتر می‌شود. لایت ناول، سبکی از رمان‌های ژاپنی بوده که به طور مخصوص برای قشر نوجوان و جوان نوشته می‌شود. از رمان‌های عادی کوتاه‌تر بوده و بیشتر برای کسانی که عادت به خواندن مانگا دارند، مناسب است.

انیمه‌ها معمولاً در ژانرهای علمی - تخیلی و فانتزی تولید می‌شوند. عناصری که در بسیاری از آن‌ها دیده می‌شوند شامل  محیطی فوق مدرن و آینده‌گرایانه، اسلحه‌های عجیب و پیشرفته، سفرهای فضایی و موجودات فضایی، ربات‌ها، قدرت‌های ماوراءالطبیعه و داستانی پیچیده و کاراکترهای زیاد هستند. حالا که می‌دانید انیمه چیست، می‌توانیم به سراغ تاریخچه تولید آن برویم.
https://timecity.ir/

 

  • amir barmaj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی